Obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ
USTANOVENÍ
1.1.Aplikace obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti BEKOV
s.r.o., se sídlem Paseky 557, 763 11 Želechovice nad Dřevnicí, Česká republika,
IČ 026 33 965, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně,
oddíl C, vložka 81788
a) mezi prodávajícím a každým člověkem,
který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu
svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná (dále jen
„kupující spotřebitel“), přičemž spotřebitel je definován v ustanovení § 419
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský
zákoník“) – práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem
se řídí těmito obchodními podmínkami a dále zejména občanským zákoníkem a zákonem
č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění,
b) mezi prodávajícím a jinou fyzickou
nebo právnickou osobou, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost
výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak
soustavně za účelem dosažení zisku a mezi prodávajícím a státem, státní
organizací či samosprávnou územní jednotkou (dále jen „kupující podnikatel“),
přičemž podnikatel je definován v ustanovení § 420 a násl. občanského
zákoníku – práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem se
řídí těmito obchodními podmínkami a dále zejména občanským zákoníkem.
1.2.Označení kupujícího. Pokud tyto obchodní podmínky upravují některá práva a povinnosti společně
pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele, jsou společně
označováni jako kupující nebo smluvní strany.
1.3.Právní řád. Práva a povinnosti mezi smluvními stranami se řídí právním řádem České
republiky, a to i v případě přítomnosti mezinárodního prvku. Tímto nejsou
dotčena práva kupujícího spotřebitele vyplývající z právních předpisů, zejména
nutně použitelných předpisů.
1.4.Odchylná ujednání v kupní smlouvě. Práva a povinnosti odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní
smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními
obchodních podmínek.
1.5.Jazyk kupní smlouvy. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní
smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.6.Předchozí obchodní podmínky. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tím nejsou
dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklá po dobu účinnosti
předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ
ÚČET
2.1.Založení uživatelského účtu. Kupující může po své registraci na webových stránkách přistupovat do svého
uživatelského rozhraní, ze kterého může zejména objednávat zboží (dále jen
„uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží ze svého
uživatelského účtu anebo též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu,
pokud to prodávající umožňuje.
2.2.Údaje kupujícího. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží musí kupující
uvést správně a pravdivě všechny údaje, které musí při jakékoliv jejich změně
bezodkladně aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při
objednávání zboží považuje prodávající za správné a pravdivé.
2.3.Zabezpečení. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem.
Kupující musí zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do
jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající neodpovídá za porušení
této povinnosti kupujícím. Kupující nesmí umožnit využívání svého uživatelského
účtu třetím osobám.
2.4.Zrušení uživatelského účtu. Prodávající může kdykoliv bez uvedení důvodu a bez náhrady zrušit
uživatelský účet, a to zejména pokud kupující svůj uživatelský účet déle než
pět (5) let nevyužívá anebo pokud kupující poruší své povinnosti z kupní
smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.5.Dostupnost uživatelského účtu. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě, a to zejména z důvodu údržby hardwarového a softwarového vybavení
prodávajícího nebo třetích osob.
3. UZAVŘENÍ
KUPNÍ SMLOUVY
3.1.Nabídka zboží. Webové rozhraní obchodu obsahuje zboží nabízené prodávajícím k prodeji, tj.
zejména název a hlavní charakteristiky zboží, jeho ceny a náklady na jeho
balení a dodání. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech daní a veškerých
souvisejících poplatků a příspěvků. Nabídka prodeje zboží a jeho ceny
zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní
obchodu. Tímto není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za
individuálně sjednaných podmínek. Umístěním nabídky zboží ve webovém rozhraní
obchodu vyjadřuje prodávající svou vůli uzavřít s kupujícím kupní smlouvu.
Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém
rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno na území České
republiky, pokud není uvedeno jinak.
3.2.Objednávka. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém
rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména:
a) volbu režimu kupní smlouvy kupujícím
podle čl. 3.3
b) informace o kupujícím,
c) informace o objednávaném zboží
upraveném podle požadavků kupujícího (ve webovém rozhraní obchodu upraví
kupující zboží podle svých požadavků a následně je „vloží“ do elektronického
nákupního košíku),
d) informace o požadovaném způsobu
úhrady kupní ceny zboží,
e) informace o požadovaném způsobu
doručení zboží a
f) informace o nákladech spojených s
dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.3.Volba režimu kupní smlouvy
kupujícím. Kupující má možnost v objednávce zvolit,
zda uzavírá smlouvu jako kupující spotřebitel (volbou „kupuji jako
spotřebitel“) anebo jako kupující podnikatel (volbou „kupuji jako podnikatel“).
Po uzavření smlouvy již nelze režim kupní smlouvy změnit. Kupující podnikatel
svou volbou, a zejména uvedením svého identifikačního čísla prohlašuje a
potvrzuje, že splňuje definici kupujícího podnikatele uvedenou v čl. 1.1.
3.4.Potvrzení objednávky. Před odesláním objednávky prodávajícímu má kupující možnost kontrolovat,
měnit a opravovat údaje, které do objednávky vložil. Kupující odešle
objednávku prodávajícímu kliknutím na tlačítko „potvrdit objednávku“. Údaje
uvedené v objednávce považuje prodávající za správné a pravdivé. Neprodleně po
přijetí objednávky potvrdí prodávající kupujícímu přijetí objednávky
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v
uživatelském účtu (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.5.Dodatečné potvrzení objednávky. Prodávající může v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží,
výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu apod.) požádat kupujícího o
dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.6.Uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva je mezi smluvními stranami uzavřena okamžikem doručení
objednávky kupujícího prodávajícímu.
3.7.Lhůta k dodání zboží. Kupující bere na vědomí, že lhůta k dodání zboží uvedená u jednotlivého
zboží ve webovém rozhraní obchodu a posléze v objednávce je vzhledem k
technickým možnostem prodávajícího pouze orientační. Kupní smlouva proto
neobsahuje dohodu smluvních stran na konkrétní lhůtě k dodání zboží.
3.8.Zjevně nízká kupní cena. Kupující bere na vědomí, že pokud je cena zboží uvedená ve webovém rozhraní
obchodu a posléze v objednávce zjevně nižší, než obvyklá cena stejného
nebo srovnatelného zboží v místě a čase (zejména z důvodu chyby v psaní nebo
v počtech či z důvodu technické chyby na straně prodávajícího apod.), není
kupní smlouva vůbec uzavřena, přestože prodávající potvrdil kupujícímu přijetí
objednávky, neboť prodávající nemá vůli uzavřít kupní smlouvu s takovouto kupní
cenou nebo bez určení kupní ceny. Prodávající musí o této skutečnosti
kupujícího informovat. Prodávající neodpovídá kupujícímu za škodu tím vzniklou.
3.9.Náklady kupujícího související s
uzavřením kupní smlouvy. Kupující souhlasí s použitím
komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady
vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti
s uzavřením kupní smlouvy (zejména náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory apod.) si hradí kupující sám.
3.10.Změna kupní smlouvy. Po uzavření kupní smlouvy může kupující požádat prodávajícího (nejlépe
prostřednictvím elektronické pošty) o změnu obsahu kupní smlouvy. Kupní smlouva
je změněna okamžikem doručení oznámení prodávajícího o přijetí změny kupní
smlouvy na elektronickou adresu kupujícího. Prodávající není povinen
přijmout změnu kupní smlouvy, zejména pokud již zboží upravil podle požadavků
kupujícího anebo jej předal třetí osobě k přepravě.
3.11.Uzavření darovací smlouvy. Pokud prodávající v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy přenechává
kupujícímu dárek, je tím mezi smluvními stranami uzavřena darovací smlouva,
jejíž platnost a účinnost je přímo závislá na kupní smlouvě. Darovací smlouva
obsahuje rozvazovací podmínku, podle které zaniká současně se zánikem kupní
smlouvy (čl. 5.10.), zejména pokud kupující spotřebitel využije svého práva
odstoupit od kupní smlouvy podle čl. 5.2 Po zániku darovací smlouvy je
prodávající oprávněn po kupujícím požadovat, aby mu vrátil ve lhůtě
stanovené v čl. 5.3. společně s vráceným zbožím také přenechaný dárek a není-li
toho schopen, aby mu zaplatil hodnotu dárku odpovídající běžné ceně stejného
zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu a nenabízí-li prodávající toto zboží
k prodeji, potom běžné ceně stejného nebo srovnatelného zboží v místě a čase.
3.12.Prohlášení kupujícího. Kupující uzavřením kupní smlouvy prohlašuje, že svým jednáním při uzavření
a plnění kupní smlouvy a v souvislosti s ní neporušuje práva třetích
osob ani neporušuje právní předpisy, zejména svým jednáním neporušuje autorská
práva a práva související, nezasahuje do osobnostních práv a nenaplňuje
skutkovou podstatu trestného činu, a to zvláště v případech, kdy je zboží
upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu. Kupující bere na vědomí,
že prodávající neposuzuje jednání kupujícího a neodpovídá za něj, zejména
nekontroluje zboží upravené podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
4. KUPNÍ
CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1.Kupní cena. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také
náklady spojené s balením a dodáním zboží kupujícímu, pokud není v kupní
smlouvě dohodnuto jinak. Kupní cenou se v obchodních podmínkách rozumí také
náklady spojené s balením a dodáním zboží, pokud není výslovně uvedeno jinak.
4.2.Způsoby zaplacení kupní ceny. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy
může kupující zaplatit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti v provozovně
prodávajícího určené k výdeji zboží, pokud to prodávající nabízí,
b) v hotovosti na dobírku v místě
určeném kupujícím v objednávce, pokud to prodávající nabízí,
c) bezhotovostně převodem na bankovní
účet prodávajícího číslo 19-3536351339/0800, vedený u Česká spořitelna, a.s. (dále jen „účet
prodávajícího“), pokud to prodávající nabízí, přičemž je kupující povinen uvést
variabilní symbol sdělený mu prodávajícím,
d) bezhotovostně prostřednictvím
platebního systému (platební brány), pokud to prodávající nabízí,
e) bezhotovostně platební kartou, pokud
to prodávající nabízí.
4.3.Splatnost kupní ceny. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena
splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena
splatná v termínu stanoveném prodávajícím v návaznosti na zvoleném způsobu
platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu
splněn okamžikem připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího.
4.4.Odeslání zboží až po zaplacení kupní
ceny. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze
strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.5.)
požadovat zaplacení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
4.5.Faktura. Ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy vystaví prodávající
kupujícímu daňový doklad – fakturu, který slouží jako doklad o zakoupení zboží.
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
4.6.Slevy. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze
vzájemně sčítat nebo kombinovat.
4.7.Smluvní pokuta. Pokud kupující nezaplatil prodávajícímu kupní cenu řádně a včas, je povinen
prodávajícímu zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z kupní ceny zboží za každý
den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny zboží.
5. ODSTOUPENÍ
OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1.Kupní smlouvy, od nichž nemůže
kupující spotřebitel odstoupit. Kupující
spotřebitel bere na vědomí, že podle ustanovení § 1837 občanského
zákoníku, nelze odstoupit zejména od kupní smlouvy na dodávku zboží nebo
služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
prodávajícího, na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího spotřebitele
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající
před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá
právo na odstoupení od smlouvy.
5.2.Odstoupení kupujícího spotřebitele
od kupní smlouvy do 14 dnů. Nejedná-li se o případ uvedený v čl.
5.1. či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit podle občanského
zákoníku a byla-li kupní smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na
dálku (distančním způsobem), má kupující spotřebitel v souladu s ustanovením §
1829 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a
bez jakékoliv sankce do čtrnácti (14) dnů ode dne převzetí zboží a pokud
se jedná o několik druhů nebo částí zboží, ode dne převzetí poslední
dodávky zboží. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po dni, ve kterém
kupující spotřebitel převzal zboží. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu,
neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den.
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu ve lhůtě čtrnácti (14)
dnů odesláno, a to prostřednictvím vyplnění a odeslání formuláře
pro odstoupení od smlouvy dostupného na webových stránkách anebo písemně
na adresu elektronické pošty prodávajícího obchod@beku.cz. nebo na adresu sídla prodávajícího. Před tímto odstoupením od kupní
smlouvy je kupující spotřebitel oprávněn zboží vybalit z původního obalu
a přiměřeným způsobem vyzkoušet, zda mu zboží vyhovuje. Kupující
spotřebitel je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit ještě před odesláním
zboží prodávajícím nebo před převzetím zboží. Způsob převzetí zboží kupujícím
spotřebitelem nemá vliv na možnost odstoupení od smlouvy,
tj. kupující spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit také v případě,
kdy zboží převzal osobně od prodávajícího. Poškození zboží nemá vliv
na možnost odstoupení od smlouvy. Kupující bere na vědomí, že odstoupením
od kupní smlouvy bez dalšího zaniká případná darovací smlouva uzavřená
mezi smluvními stranami (čl. 3.11., 5.10.).
5.3.Vrácení zboží kupujícím po
odstoupení od smlouvy. Při jakémkoliv odstoupení od kupní
smlouvy je kupující povinen vrátit prodávajícímu zboží bez zbytečného odkladu,
nejpozději do čtrnácti (14) dnů od zániku kupní smlouvy (čl. 5.10.), pokud se s
prodávajícím nedohodl jinak. Pokud je kupující nejméně třicet (30) dnů v
prodlení s vrácením zboží, je povinen prodávajícímu zaplatit smluvní pokutu ve
výši 0,1 % z kupní ceny zboží za každý den prodlení, maximálně však do výše
kupní ceny zboží. Zboží nemusí být vráceno v původním obalu, ovšem musí být
kupujícím zabaleno takovým způsobem, aby při přepravě nedošlo k jeho poškození
– prodávající proto kupujícímu doporučuje, aby bylo zboží vráceno v
původním obalu, který zajistí bezpečnost zboží po dobu přepravy. Prodávající
doporučuje kupujícímu přepravu zboží pojistit, neboť za přepravu zboží k
prodávajícímu odpovídá kupující. Pokud přepravu zajišťuje prodávající, může po
kupujícím požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů na přepravu zboží od
kupujícího k prodávajícímu.
5.4.Posouzení vráceného zboží
prodávajícím. Ve lhůtě třiceti (30) dnů od vrácení
zboží kupujícím podle čl. 5.3. může prodávající přezkoumat vráceného zboží,
zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží nebylo kupujícím poškozeno,
nadměrně opotřebeno nebo částečně spotřebováno.
5.5.Vrácení kupní ceny kupujícímu po
odstoupení od smlouvy. Při jakémkoliv odstoupení od kupní
smlouvy je prodávající povinen vrátit kupujícímu kupní cenu, a kupujícímu
spotřebiteli případně také náklady na dodání zboží, nejpozději do čtrnácti (14)
dnů od zániku smlouvy (čl. 5.10.), přičemž podmínkou vrácení celé kupní
ceny je, že kupující vrátil prodávajícímu zboží se všemi součástmi a
příslušenstvím. Pokud kupující nevrátí zboží se všemi součástmi a
příslušenstvím, je prodávající oprávněn vrátit kupujícímu kupní cenu sníženou o
hodnotu nevrácené součásti nebo příslušenství zboží. Prodávající nese náklady
související s vrácením kupní ceny v hotovosti přímo kupujícímu nebo
bezhotovostně na bankovní účet kupujícího nebo prostřednictvím platebního
systému (platební brány). Pokud ovšem kupující nesdělí prodávajícímu číslo
svého bankovního účtu pro vrácení kupní ceny a není možné vrátit kupní cenu
jiným bezplatným způsobem, zašle prodávající kupní cenu na adresu kupujícího
poštovní poukázkou či mezinárodní poštovní poukázkou, přičemž bude kupní cena
snížena o náklady nutně vynaložené prodávajícím při využití těchto služeb.
Vrací-li prodávající kupujícímu spotřebiteli také náklady na dodání zboží,
a jestliže kupující spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání
zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu spotřebiteli
náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu
dodání zboží.
5.6.Náklady spojené s vrácením zboží. Kupující spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od kupní
smlouvy podle čl. 5.2. odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které
vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s
ohledem na jeho povahu a vlastnosti, zejména pokud bylo vrácené zboží kupujícím
spotřebitelem poškozeno, nadměrně opotřebeno, částečně spotřebováno anebo pokud
kupující spotřebitel užíval zboží zjevně výrazně nad míru, která postačuje ke
zjištění, zda mu zboží vyhovuje (náklady spojené s vrácením zboží).
5.7.Právo prodávajícího na náhradu
škody. Kupující bere na vědomí, že při jakémkoliv odstoupení
od smlouvy má prodávající vůči kupujícímu nárok na náhradu vzniklé škody a to
zejména pokud se snížila hodnota vráceného zboží anebo je zboží poškozeno,
nadměrně opotřebeno nebo částečně spotřebováno.
5.8.Možnost zápočtu prodávajícím. Prodávající je oprávněn proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny
jednostranně započíst svůj nárok na náhradu nákladů spojených s vrácením zboží,
nárok na náhradu vzniklé škody, nárok na úroky z prodlení a nároky na smluvní
pokuty vyplývající z obchodních podmínek.
5.9.Odstoupení prodávajícího od kupní
smlouvy. Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v
následujících případech:
a) pokud má oprávněnou pochybnost o
skutečné identitě kupujícího,
b) pokud vyjde najevo, že kupující dříve
porušil kupní smlouvu nebo obchodní podmínky,
c) pokud není objektivně schopen z
důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží za dohodnutou kupní cenu,
d) pokud není objektivně schopen z
důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené
okolnostem,
e) pokud se zboží již nevyrábí, je
nedostupné nebo jej třetí osoby nejsou schopny dodat,
f) pokud kupující neprovedl dodatečné
potvrzení objednávky požadované prodávajícím (čl. 3.5.),
g) pokud kupující nezaplatil kupní cenu
řádně a včas,
h) pokud kupující nepřevzal zboží řádně
a včas.
5.10.Zánik kupní smlouvy. Kupní smlouva zaniká okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení od
smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva od
počátku ruší. Zánik smlouvy nebo odstoupení od smlouvy se nedotýká nároků
na zaplacení nákladů spojených s vrácením zboží, nároků na náhradu vzniklé
škody, nároků na úroky z prodlení a nároků na smluvní pokuty, neboť tato
ustanovení jsou plně oddělitelná od kupní smlouvy a trvají i po zániku kupní
smlouvy. Zánikem kupní smlouvy bez dalšího zaniká také případná darovací
smlouva uzavřená mezi smluvními stranami (čl. 3.11.).
5.11.Zánik kupní smlouvy uzavřené s
kupujícím podnikatelem. Pokud zanikne kupní smlouva uzavřená
mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem dohodou smluvních stran na základě
žádosti kupujícího podnikatele nebo odstoupením od smlouvy prodávajícím z
důvodů uvedených v čl. 5.9. písm. f), písm. g) nebo písm. h), je kupující
podnikatel povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 30 % z kupní
ceny zboží nejpozději do čtrnácti (14) dnů od zániku kupní smlouvy.
6. PŘEPRAVA
A DODÁNÍ ZBOŽÍ KUPUJÍCÍMU
6.1.Způsob dodání zboží. Způsob dodání zboží určuje kupující v objednávce svým výběrem z možností
nabízených prodávajícím. Pokud se prodávající na základě zvláštního požadavku
kupujícího dohodne s kupujícím na jiném způsobu dodání zboží, než který
prodávající aktuálně nabízí ve webovém rozhraní obchodu, nese kupující od
okamžiku, kdy prodávající předá zboží k přepravě, nebezpečí škody na zboží
a náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2.Převzetí zboží kupujícím
spotřebitelem. Kupující spotřebitel není povinen si
zboží při jeho převzetí zkontrolovat (tj. zboží vybalit z původního
obalu), ovšem prodávající kupujícímu spotřebiteli kontrolu zboží doporučuje.
Prodávající kupujícímu spotřebiteli dále důrazně doporučuje zkontrolovat
neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoliv závad zboží nepřebírat a
okamžitě to oznámit prodávajícímu anebo pro rychlejší vyřízení věci konečnému
přepravci, tj. přímo řidiči anebo přepravci prostřednictvím kontaktních údajů
uvedených na webových stránkách prodávajícího. Podpisem dodacího listu,
případně jiného dokladu o převzetí zboží, kupující potvrzuje, že obal zboží
nejevil známky poškození, přičemž na případnou pozdější reklamaci týkající se
porušení obalu zboží nemůže být brán zřetel.
6.3.Převzetí zboží kupujícím podnikatelem.
Kupující podnikatel je povinen si zboží při jeho
převzetí zkontrolovat, tj. zboží vybalit z původního obalu a zjistit
případné zjevné vady zboží. Pokud kupující podnikatel zjistí zjevné vady zboží,
je povinen to okamžitě oznámit prodejci nebo přepravci a není povinen zboží od
přepravce převzít. Pokud kupující podnikatel neoznámil prodávajícímu zjevné
vady zboží okamžitě po jejich zjištění anebo pokud zboží od přepravce
převzal, má se za to, že zboží bylo v okamžiku převzetí kupujícím podnikatelem
bez zjevných vad. Jiné než zjevné vady zboží, tj. zejména skryté vady
zboží, je kupující podnikatel povinen oznámit prodávajícímu nejpozději
do tří (3) pracovních dnů od zjištění vad zboží.
6.4.Prodlení kupujícího s převzetím
zboží. Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat
zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít
zboží při jeho dodání. Pokud kupující odmítne převzít zboží nebo bez odůvodnění
zboží nepřevezme, je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,5
% z kupní ceny zboží za každý den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny
zboží, a náhradu nákladů za přepravu (poštovné), kterou musel prodávající
zaplatit třetím osobám. Tento nárok vzniká prodávajícímu také v případě,
kdy byly splněny podmínky pro dodání zboží zdarma.
6.5.Opakované dodání zboží. Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží dodat opakovaně nebo
jiným způsobem, než bylo dohodnuto v kupní smlouvě, je kupující povinen uhradit
náklady spojené s opakovaným dodáním zboží, resp. náklady spojené s jiným
způsobem dodání zboží.
6.6.Dodací podmínky prodávajícího. Podmínky přepravy zboží a další práva a povinnosti smluvních stran při
přepravě zboží kupujícímu případně upravují dodací podmínky prodávajícího,
které jsou součástí kupní smlouvy.
7. ODPOVĚDNOST
ZA VADY ZBOŽÍ (REKLAMACE), ZÁRUKA
7.1.Odpovědnost prodávajícího vůči
kupujícímu spotřebiteli. Práva a povinnosti mezi prodávajícím a
kupujícím spotřebitelem ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady zboží, se
řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanovením § 2099 a násl. a § 2161
násl. občanského zákoníku.
7.2.Odpovědnost prodávajícího vůči
kupujícímu podnikateli. Práva a povinnosti mezi prodávajícím a
kupujícím podnikatelem ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady zboží, se
řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanovením § 2099 a násl.
občanského zákoníku.
7.3.Záruka za jakost zboží při převzetí
(shoda s kupní smlouvou). Prodávající odpovídá kupujícímu
spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady, zejména, že v době, kdy kupující
zboží převzal:
a) má zboží vlastnosti, které si smluvní
strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující spotřebitel očekával s ohledem na povahu
zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se zboží hodí k účelu, který pro její
použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle
používá,
c) zboží odpovídá jakostí nebo
provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je zboží v odpovídajícím množství,
míře nebo hmotnosti a
e) zboží vyhovuje požadavkům právních
předpisů.
7.4.Práva kupujícího spotřebitele ze
záruky za jakosti zboží při převzetí (shoda s kupní smlouvou). Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 7.3., může kupující spotřebitel
požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující
spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující spotřebitel právo
na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu
součásti má kupující spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže
zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě (čl. 7.10.) nebo pro
větší počet vad (čl. 7.11.). V takovém případě má kupující spotřebitel i právo
od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy nebo
neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo
na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující spotřebitel má právo
na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové
zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že
prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
kupujícímu spotřebiteli působilo značné obtíže.
7.5.Práva kupujícího z vadného plnění. Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od jeho převzetí a
kupující podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
zboží v době šesti (6) měsíců od jeho převzetí. Pokud vada
představuje podstatné porušení smlouvy, má kupující práva podle čl. 7.6. Pokud
vada představuje nepodstatné porušení smlouvy, má kupující práva podle čl. 7.7.
Pokud se jedná o zboží prodávané za nižší cenu nebo zboží použité, má kupující
práva podle čl. 7.8. Kupující není oprávněn uplatňovat jiná práva z vadného
plnění, než která vyplývají z právních předpisů, pokud se s prodávajícím
nedohodl jinak. Jakmile kupující vykoná volbu práva z vadného plnění a uplatní
jedno z možných práv, je svým projevem vůle vázán a není oprávněn jednostranně
volbu uplatněného práva měnit. Jiné právo z důvodu téže vady je kupující
oprávněn učinit pouze tehdy, kdyby uplatněné právo zaniklo (např. z důvodu
nemožnosti plnění) anebo kdyby vada, pro kterou bylo právo uplatněno, nabyla
nového charakteru.
7.6.Práva kupujícího při výskytu vady,
která představuje podstatné porušení smlouvy. Je li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy (čl. 7.9.), má
kupující právo:
a) na odstranění vady dodáním nového
zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
b) na odstranění vady opravou zboží,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny,
nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo
si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí,
žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li
prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní,
může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny,
nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva
podle čl. 7.7.
7.7.Práva kupujícího při výskytu vady,
která představuje nepodstatné porušení smlouvy. Je li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy (čl. 7.9.), má
kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od
smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné
vady může prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním
nového zboží; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může
kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit.
Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
7.8.Vady zboží prodávaného za nižší cenu
nebo zboží použitého. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající
zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má
kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu. Zboží prodávané
za nižší cenu nebo zboží použité je pouze zboží, které je prodávajícím takto
zřetelně označeno ve webovém rozhraní obchodu a posléze v objednávce a je
prodáváno za cenu nižší, než je obvyklá cena zboží bez vad, zejména z důvodu
nepodstatného poškození, které nemá vliv na funkci a užitné vlastnosti
zboží nebo z důvodu poškození či znečištění obalu zboží. U zboží použitého je
kupující spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
zboží v době dvanácti (12) měsíců od jeho převzetí a kupující podnikatel je oprávněn
uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době šesti (6) měsíců od
jeho převzetí.
7.9.Podstatné a nepodstatné porušení
smlouvy. Podstatné porušení smlouvy je takové porušení
povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla
nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto
porušení předvídala. Veškerá ostatní porušení smlouvy se považují za
nepodstatná.
7.10.Opakované vyskytnutí vady po
opravě. Za „opakované vyskytnutí vady po opravě“ se v době
uplatnění reklamace kupujícím spotřebitelem považuje výskyt této vady po jejích
alespoň dvou předchozích opravách, pod podmínkou, že se jedná o výskyt a opravu
stejné vady.
7.11.Větší počet vad. Za „větší počet vad“ se v době uplatnění reklamace kupujícím spotřebitelem
považují současně alespoň tři odstranitelné vady, pod podmínkou, že každá
jednotlivá vada brání řádnému užívání zboží.
7.12.Odstranitelné vady. Za „odstranitelné vady“ se považují takové vady, které lze opravou
odstranit a po jejichž odstranění se zboží stává bezvadným, tj. zejména
vady, jejichž odstraněním se nezhorší původní vzhled, jakost, funkce a užitné
vlastnosti zboží, přičemž oprava může být provedena řádně ve stanovené lhůtě
pro vyřízení reklamace. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.
7.13.Neodstranitelné vady. Za „neodstranitelné vady“ se považují takové vady, pro které nemůže být
zboží užíváno jako zboží bez vad, tj. zejména vady, které nelze odstranit,
aniž by se nezhoršil původní vzhled, jakost, funkce a užitné vlastnosti zboží,
přičemž oprava nemůže být provedena řádně ve stanovené lhůtě pro vyřízení
reklamace. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.
7.14.Přechod práv z vadného plnění. Odpovědnost za vadné plnění je závazkovým právním vztahem pouze mezi
prodávajícím a kupujícím.
7.15.Odstranění vad zboží třetími
osobami. Kupující není oprávněn zajistit si odstranění vad
zboží u třetích osob a následně uplatňovat zaplacení nákladů takového postupu u
prodávajícího. Kupující není oprávněn při uplatnění reklamace pozastavit
zaplacení kupní ceny.
7.16.Odpovědnost prodávajícího za vady
dárků. Pokud má dárek vady, na které nebyl kupující jakožto
obdarovaný upozorněn, je oprávněn zboží pouze vrátit zpět prodávajícímu,
přičemž nemůže využít jakýchkoliv jiných ustanovení, která se týkají vad zboží
při uzavření kupní smlouvy, tj. zejména se nemůže domáhat výměny zboží, jeho
opravy nebo slevy.
7.17.Odpovědnost prodávajícího za zboží
upravené podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu. Prodávající neodpovídá za vady zboží upraveného podle přání kupujícího nebo
pro jeho osobu, které vznikly v důsledku poskytnutí nedostatečných nebo
nevhodných podkladů nebo pokynů kupujícím,
přestože na to prodávající kupujícího upozornil návodem nebo
sdělením na webových stránkách.
7.18.Záruka za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu
způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu
nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.
Záruka se nevztahuje na:
a) u zboží prodávaného za nižší cenu na
vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním,
c) u použitého zboží na vadu
odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí
kupujícím,
d) vyplývá-li to z povahy zboží,
e) mechanické poškození zboží způsobené
kupujícím nebo třetí osobou,
f) vady způsobené neodbornou nebo
nesprávnou přepravou, skladováním, údržbou nebo obsluhou, zanedbanou péčí o
zboží nebo zásahem do zboží,
g) vady způsobené nadměrným zatěžováním
zboží nebo používáním zboží takovým způsobem, který je v rozporu s dokumentací
výrobce zboží nebo obecnými zásadami užívání zboží,
h) vady způsobené použitím zboží v
podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí,
mechanickými, chemickými nebo fyzikálními vlivy podmínkám uvedeným v
dokumentaci výrobce zboží nebo podmínkám přiměřeným běžnému užívání zboží,
i) vady způsobené vyšší mocí, zejména
elektrickým výbojem nebo přírodními živly jako je voda, oheň, vítr, země anebo
jinými extrémními přírodními a fyzikálními procesy.
Vada, která vznikla neodbornou montáží
nebo jiným neodborným uvedením zboží do provozu, bude považována za vadu zboží,
pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a byly
provedeny prodávajícím nebo třetí osobou na odpovědnost prodávajícího. To platí
rovněž v případě, kdy montáž nebo jiné uvedení zboží do provozu provedl
kupující a vada vznikla na základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k
montáži nebo k uvedení zboží do provozu.
7.19.Záruční doba. Prodávající poskytuje kupujícímu spotřebiteli záruční dobu dvacet čtyři
(24) měsíců a kupujícímu podnikateli poskytuje záruční dobu šest (6) měsíců.
Záruční doba běží od odevzdání zboží kupujícímu, bylo-li zboží podle smlouvy
odesláno, běží od dojití zboží do místa určení. Má-li zboží uvést do provozu
někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení zboží do
provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří (3) týdnů
od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou
součinnost. Na vybrané zboží může kupující získat prodlouženou záruční dobu,
ovšem musí splnit podmínky pro její získání, tj. zpravidla podat výrobci nebo
dovozci zboží žádost o získání prodloužené záruční doby. V prodloužené záruční
době za vady zboží neodpovídá prodávající, ale výrobce nebo dovozce zboží,
u kterého kupující uplatňuje právo z odpovědnosti za vady zboží (reklamaci).
Prodávající doporučuje kupujícímu, aby do skončení záruční doby uschoval doklad
o zakoupení zboží (fakturu). Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou obvyklé
životnosti zboží, tj. s dobou, po kterou při správném užívání a
ošetřování může zboží vzhledem ke své jakosti, funkcím, užitným vlastnostem
a danému účelu vydržet.
7.20.Potvrzení o právech z vad (záruční
list). Prodávající k prodanému zboží běžně nevydává záruční
listy, neboť pro uplatnění reklamace je dostačující doklad o zakoupení zboží
(faktura). Na žádost kupujícího je prodávající ovšem povinen potvrdit
kupujícímu v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho
povinnosti v případě vadného plnění (záruční list). V potvrzení uvede i své
jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke
zjištění jeho totožnosti. Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení
(záručním listě) srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání
své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí.
V potvrzení prodávající zároveň uvede, že další práva kupujícího, která se
ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nesplnění těchto povinností není na újmu
platnosti potvrzení.
7.21.Uplatnění reklamace. Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) uplatňuje kupující
u prodávajícího na adrese jeho sídla nebo provozovny určené k přijímání
reklamací. Pro rychlé vyřízení reklamace prodávající doporučuje kupujícímu, aby
využil reklamační formulář na webové stránce prodávajícího (https://beku.cz/reklamacni_rad). Pokud je v potvrzení o právech z vad
(záručním listě) uvedena třetí osoba určená k opravě zboží, která je v
místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatňuje kupující
reklamaci u této třetí osoby určené k provedení opravy. Kupující je při
uplatnění reklamace povinen dodat prodávajícímu reklamované zboží, společně s
příslušenstvím, které je nezbytně nutné k posouzení vad zboží. Kupující je
při uplatnění reklamace povinen prodávajícímu prokázat, že je oprávněn uplatňovat
reklamaci, a to alespoň předložením kopie dokladu o zakoupení zboží (faktury),
kopie potvrzení o právech z vad (záručního listu) nebo jiným
věrohodným způsobem. Kupující není povinen při uplatnění reklamace dodat
prodávajícímu originál dokladu o zakoupení zboží (fakturu), originál potvrzení
o právech z vad (záruční list), původní obal zboží ani návod k použití.
Prodávající doporučuje kupujícímu, aby bylo zboží dodáno k reklamaci pokud
možno v původním obalu, který zajistí bezpečnost zboží po dobu přepravy.
Prodávající doporučuje kupujícímu přepravu zboží pojistit. Prodávající
doporučuje kupujícímu, aby uplatnil reklamaci bez zbytečného odkladu ihned po
zjištění vady zboží, aby mohla být reklamace správně posouzena a vyřízena.
Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy byla reklamace
uplatněna, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání.
7.22.Lhůty pro vyřízení reklamace. Po uplatnění reklamace je prodávající povinen rozhodnout o oprávněnosti
reklamace ihned, ve složitějších případech do tří (3) pracovních dnů. Do
této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady zboží.
Reklamace včetně odstranění vad musí být prodávajícím vyřízena v následujících
lhůtách:
a) v případě kupujícího spotřebitele bez
zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne jejího
uplatnění,
b) v případě kupujícího podnikatele
nejpozději do šedesáti (60) kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění,
c) případně v delší lhůtě, na které se
mohou smluvní strany dohodnout.
Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení
reklamace má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu,
kterou nelze odstranit.
8. DALŠÍ
PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1.Výhrada vlastnictví. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2.Autorské právo. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící
webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny
autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost,
která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či
neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové
rozhraní obchodu.
8.3.Užívání webového rozhraní obchodu. Kupující není oprávněn při využívání webových stránek a webového rozhraní
obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by
mohly mít negativní vliv na provoz webových stránek nebo webového rozhraní
obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na
úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho
určením.
8.4.Informace uvedené na webových
stránkách. Kupující bere na vědomí, že informace
uvedené na webových stránkách přebírá prodávající od třetích osob, a proto
mohou obsahovat věcné a technické nepřesnosti či typografické chyby. Informace
uvedené na webových stránkách se mohou týkat pouze jednotlivých druhů zboží,
přičemž mezi těmito informacemi nebo zobrazením zboží a skutečným stavem mohou
být odlišnosti v nepodstatných detailech, příslušenství nebo ve vzhledu zboží.
8.5.Zvláštní garance a záruky. Prodávající neposkytuje žádné garance ani záruky, kromě záruk vyplývajících
z právních předpisů a záruk, které nad rámec právních předpisů poskytují třetí
osoby. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.
8.6.Odpovědnost prodávajícího. Prodávající nenese odpovědnost za ušlý zisk ani přímé, nepřímé, mimořádné
nebo jiné škody způsobené použitím informací uvedených na webových stránkách.
Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob
do webových stránek nebo v důsledku užití webových stránek v rozporu s jejich
určením.
8.7.Omezení odpovědnosti prodávajícího
za škodu vzniklou kupujícímu podnikateli. V
případě porušení podstatných smluvních povinností odpovídá prodávající
kupujícímu podnikateli pouze za škodu, která vznikla úmyslným zaviněním nebo
hrubou nedbalostí prodávajícího, jeho statutárních orgánů nebo zaměstnanců. V
případě porušení nepodstatných smluvních povinností odpovídá prodávající
kupujícímu podnikateli pouze za škodu, která vznikla zaviněním prodávajícího,
jeho statutárních orgánů nebo zaměstnanců, přičemž neodpovídá za ušlý zisk. V
obou případech odpovídá prodávající za škodu do výše typické škody, kterou bylo
možno předvídat při uzavření kupní smlouvy, maximálně však do výše kupní ceny
zboží.
9. OCHRANA
OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
9.1.Zákon o ochraně osobních údajů. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována
zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších
předpisů.
9.2.Osobní údaje. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a
příjmení, adresa bydliště, sídlo nebo místo podnikání, identifikační číslo,
daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty a telefonní číslo (dále
společně vše jen jako „osobní údaje“).
9.3.Souhlas kupujícího. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro
účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely zasílání
informací a obchodních sdělení kupujícímu.
9.4.Správnost, pravdivost a aktualizace
osobních údajů. Kupující bere na vědomí, že musí své
osobní údaje uvádět správně a pravdivě a bez zbytečného odkladu informovat
prodávajícího o změně svých osobních údajů.
9.5.Zpracovatel osobních údajů. Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je plnění
smlouvy mezi kupujícím a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, oprávněný
zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání
obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
Souhlas se zpracováním pro účely
poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a
newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona
č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že
nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
9.6 Účel zpracování
osobních údajů Účelem zpracování
osobních údajů je odbavení objednávek a další plnění ze smlouvy, pokud mezi kupujícím
a prodávajícím dojde k uzavření kupní smlouvy. Takové zpracování osobních
údajů umožňuje čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení – zpracování je nezbytné pro
splnění smlouvy, zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových
aktivit. Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu
rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR.
9.6.Doba a způsob zpracování osobních údajů. Správce uchovává osobní údaje za účelem evidence
smlouvy a případného budoucího uplatnění a obranu práv a povinností smluvních
stran. Uchování a zpracování osobních údajů je za výše uvedeným účelem po dobu
15 let od realizace poslední části plnění dle smlouvy. Takové zpracování je
možné na základě čl. 6 odst. 1 písm. c) a f) Nařízení – zpracování je
nezbytné pro splnění právní povinnosti a pro účely oprávněných zájmů
správce. po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro
účely marketingu, nejdéle 5 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě
souhlasu. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje
vymaže.
9.7.Odvolání souhlasu kupujícího. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen
o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující
prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním osobních údajů může
ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu
prodávajícího anebo prostřednictvím elektronické pošty.
9.8.Chybné zpracování osobních údajů. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl.
9.5.) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou
soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména
jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
a) požádat prodávajícího nebo
zpracovatele o vysvětlení,
b) požádat, aby prodávající nebo
zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování,
provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost
kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou, prodávající nebo zpracovatel
odstraní neprodleně závadný stav. Nevyhoví-li prodávající nebo zpracovatel
žádosti, má kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních
údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění kupujícího obrátit se se svým
podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.
Za podmínek stanovených v GDPR má kupující právo na přístup
ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení
zpracování dle čl. 18 GDPR.
právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.
právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a
právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.
právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na
adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.
Dále má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domnívá, že bylo porušeno jeho
právo na ochranu osobních údajů.
Dále má právo zasílaná obchodní sdělení a
newslettery kdykoliv odhlásit a to jakýmkoliv způsobem – například
zasláním e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení.
9.9.Informace o zpracování osobních
údajů. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých
osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má
právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu
nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
9.10.Souhlas kupujícího se zasíláním
obchodních sdělení. Kupující souhlasí se zasíláním informací
souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího
na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních
sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující
prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zasíláním obchodních sdělení
může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným
na adresu prodávajícího anebo prostřednictvím elektronické pošty.
10. DORUČOVÁNÍ
10.1.Forma a způsob doručování. Pokud není dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní
smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou
poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb
(podle volby odesílatele). Prodávající doručuje kupujícímu na adresu
elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo v objednávce.
10.2.Okamžik doručení. Zpráva je doručena:
a) v případě doručování elektronickou
poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty, pokud se odesílateli
nevrátí zpět jako nedoručená nebo pokud se odesílatel jiným způsobem nedozví o
tom, že zpráva nebyla doručena, přičemž integrita zpráv zaslaných elektronickou
poštou může být zajištěna certifikátem,
b) v případě doručování osobně či prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem, případně
třetí pracovní den po odeslání, byla-li však odeslána na adresu v jiném
státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání.
11. ŘEŠENÍ
SPORŮ
11.1.Řešení sporů mezi prodávajícím a
kupujícím spotřebitelem. Vzájemné spory mezi prodávajícím a
kupujícím spotřebitelem řeší obecné soudy.
11.2.Mimosoudní vyřizování stížností
kupujícího spotřebitele. Mimosoudní řešení sporů a vyřizování
stížností zprostředkovává dTest, o.p.s. (http://www.dtest.cz). Tento postup
není mediací podle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani
rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu
rozhodčích nálezů, v platném znění, a není tím dotčeno uplatnění nároků u
příslušného soudu.
11.3.Řešení sporů mezi prodávajícím a
kupujícím podnikatelem (prorogační doložka). Vzájemné
spory mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem řeší obecné soudy České
republiky, jejichž příslušnost je určena podle sídla prodávajícího.
11.4.Orgán státního dozoru. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce.
12.ZÁVĚREČNÁ
USTANOVENÍ
12.1.Souhlas kupujícího s obchodními
podmínkami. Registrací kupujícího na webové stránce
nebo uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito
obchodními podmínkami i s dodacími podmínkami prodávajícího a že s nimi bez
výhrad souhlasí. Uzavření kupní smlouvy bez souhlasu s obchodními podmínkami a
dodacími podmínkami prodávajícího není možné.
12.2.Souhlas se zpracováním osobních údajů Odesláním objednávky z internetového objednávkového
formuláře kupující potvrzujete, že jse seznámen/a s podmínkami ochrany osobních
údajů a že je v celém rozsahu přijímá. S těmito podmínkami souhlasí
zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím
souhlasu kupující potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních
údajů a že je v celém rozsahu přijímá.
Prodávající je oprávněn tyto podmínky
změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých
internetových stránkách a zároveň zašle kupujícímu novou verzi těchto podmínek na
e-mailovou adresu, kterou kupující prodávajícímu - správci poskytl/a.
12.3.Smluvní pokuty. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé
porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i v případě,
kdy škoda přesahuje smluvní pokutu. Smluvní pokuta se na náhradu škody
nezapočítává. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost, jejíž porušení je
smluvní pokutou sankcionováno.
12.4.Živnostenské oprávnění. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění
a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu
provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
12.5.Salvátorská klauzule. Pokud kterékoliv ustanovení obchodních podmínek, uzavřené smlouvy či jiného
ujednání mezi prodávajícím a kupujícím je nebo se stane či bude shledáno
neplatným nebo nevymahatelným, neovlivní to platnost a vymahatelnost
zbývajících ustanovení obchodních podmínek, uzavřené smlouvy nebo jiných
ujednání. Smluvní strany jsou v takových případech povinny nahradit neplatné
či nevymahatelné ustanovení ustanovením platným a vymahatelným, které bude
mít do nejvyšší možné míry stejný a právními předpisy přípustný význam a účinek,
jako byl záměr ustanovení, jež má být nahrazeno.
12.6.Postoupení pohledávek a závazků. Kupující souhlasí s tím, že prodávající je oprávněn postoupit kterékoli své
pohledávky za kupujícím na třetí osobu. Kupující podnikatel je oprávněn
postoupit kterékoli své pohledávky za prodávajícím na třetí osobu pouze
s předchozím písemným souhlasem prodávajícího.
12.7.Archivace kupní smlouvy. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v
elektronické podobě a není přístupná třetím osobám.
12.8.Kontakt. Kontaktní údaje prodávajícího – adresa pro doručování: Paseky 557, 763 11
Želechovice nad Dřevnicí, Česká republika, adresa elektronické pošty: obchod@beku.cz telefon: +420
12.8.Účinnost obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 01.05.2022.